Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022

ΝΗΠΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ- 2ο εργαστήριο: Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου

 





Το
δεύτερο εργαστήριο μας έχει τίτλο και έχει ως προσδοκώμενα αποτελέσματα την ανάπτυξη
σεβασμού για τους άλλους, την  επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και
δημιουργικά, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, την αναγνώριση προκαταλήψεων και
αδικιών και τρόπων αντίδρασης, την  καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και
κατανόηση της διαφορετικότητας  και την  έκφραση των συναισθημάτων
τους με τρόπο άμεσο και κατανοητό.



Δραστηριότητες



 Ο/η
«επισκέπτης» -ο/η νηπιαγωγός παρουσιάζει στην τάξη μια κούκλα (κούκλα με
προσωπικότητα/persona doll), ως μια ξεχωριστή φίλη που μας επισκέπτεται γιατί
χρειάζεται τη βοήθεια των παιδιών. Αφηγείται η νέα μας φίλη η Δώρα μέσω της/του
νηπιαγωγού την ιστορία της και ζητάει από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις. (
Η οικογένειά της μετακόμισε πρόσφατα στην πόλη και δεν έχει κανένα φίλο. Τα
παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί
δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι). - συζητάμε για
τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και το πώς αισθάνεται, τι θα κάναμε εμείς αν
είμαστε στη θέση της, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά, τους
ζητούμε να προτείνουν λύσεις  



Παρουσίαση ιστορίας κοινωνικής ιστορίας για τη
διαχείριση των συναισθημάτων 

Διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία που βρήκαμε στο αποθετήριο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με θέμα τη διαχείριση των συναισθημάτων και με τίτλο:« Τι κάνω για να νιώσω καλά»


 που προτείνει τρόπους ώστε το παιδί
να καταφέρει να ξεπεράσει στιγμές που το στενοχωρούν, το θυμώνουν και το κάνουν να αισθάνεται άσχημα, είτε ανακαλύπτοντας το ίδιο τον τρόπο με τον οποίο θα βοηθηθεί  είτε ζητώντας τη βοήθεια κάποιου μεγάλου. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά κατά τη διάρκεια της οποίας ενθαρρύναμε τα παιδιά να μας πουν τις σκέψεις τους για τον τρόπο που τα ίδια διαχειρίζονται τα συναισθήματα που τα στενοχωρούν.



Στη συνέχεια τους παρουσιάσαμε διάφορες καθημερινές καταστάσεις και τα παιδιά επιλέγουν
τρόπους επίλυσης τους



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Αμέσως μετά την 25η Μαρτίου ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για την ζωή του Χριστού, για τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα.   Μιλήσαμε για τον Χριστό...